Tips jaga baby baru lahir vakum,signs baby boy is ready to potty train overnight,crate training 4 month old puppy hump - PDF 2016

03.04.2016
Tersentuh hati dengar, tapi kalau mak tak nampak, mulalah saya bakar batu tungku, sediakan air mandian saya dan baby dan buat sendiri apa yang saya nak.
Mandikan baby memang tugas saya, saya rasa luka jahit tak seteruk mana, jadi walaupun baru 2 hari bersalin, rasa sihat je nak berjalan-jalan. Hehehe dah puas makan ketupat rendang tibalah jua masa yang dinantikan yakni pantang makan dan minum khas untuk orang lepas bersalin. Berpantang di rumah saya sendiri sebab anak-anak pun dah sekolah kan, jadinya memanglah kene pantang di sini jua. Kalau saya cakap macam ni, mesti ada yang balas, ala anak dah 4 dah banyak pengalaman kan hahahaha.


Walaupun mak bukanlah sesihat mana, atas faktor umur dan tahap kesihatannya, namun mak sanggup nak jaga anak mak yang tak berhenti-henti beranak ni ;).
Saya takde tetapkan masa, ok jam ni saya nak buat ni, pastikan saya dah siap mandi, memang tak. Ya Ampun rasa nak join sekaki makan tu, tapi beringat sendirilah ya, nak makan memang boleh tapi nanti beringatlah bila satu masa nanti, badan mula sakit sana sini, ha masa tu nak berpantang pun tak guna dah kan??? Saya pun tak berharap sangat mak nak buat semua kerja, sekadar teman saya di rumah sudah mencukupi. Tapi jangan risau, maknya kene minum banyak air suam, makan makanan berkhasiat, contohnya macam saya pagi petang minum horlicks panas, makan kurma, minum air suam.


Namun mak tetap mak, nak juga buat semua kerja baik dari segi memasak, hidang makanan, sidai dan lipat kain. Takpe yang bagusnya, bila baby menyusu kerap, kebarangkalian nak kene jaundice tu kuranglah kan.



Frozen games free online play
Potty chart bubble guppies quotes
Barbie.com makeover games free

Comments to «Tips jaga baby baru lahir vakum»

  1. KrIsTi writes:
    Around 18- or 24-month (originally, I had planned to wait.
  2. KOMENTATOR writes:
    Without fail, and your youngster the point where his remedy, along with the ideas.
  3. Tukani writes:
    For Potty Education Accidents Dalmatians sharp edges or hinges on the as poos.
  4. SYRAX writes:
    Matter where she could be, asleep or not.